Composer’da animasyon oluşturmaya başlamadan önce zaman çizelgesindeki kare sayını ve geçişleri etkileyen birtakım düzenlemeler yapmamız gerekmektedir. Yapılan bu işlemler sayesinde animasyonunuzu oynatırken geçişlerdeki atlamaları düzenleyebileceğiniz gibi oluşturduğunuz görünümler arasındaki geçişleri de düzenlemenize imkan tanımaktadır. Composer’da bu düzenlemeleri animasyon sayfasından düzenlemekteyiz. Bunun için dosya > özellikler > belge özellikleri penceresinden düzenleyebilirsiniz.
Animasyon Hızı
Animasyon çıktısında her görüntü aslında tek tek karelerin arka arkaya sıralanmasıyla oluşur. Bu karelerin belli sayılarda art arda gelmesinin 1 saniyedeki kare sayısı bizim fbs değerimizi belirlemektedir. Fbs değeri azaldıkça görüntüler arasında atlama hissedilir boyutta olurken bu değer yukarı çıktıkça geçişler daha az olur. Özellikle aldığınız çıktıyı daha sonrasında yavaşlatma durumu olduğunda fbs değerimizin yüksek tutmamız geçişlerdeki atlamaların daha az görülür hale gelmesini sağlayacaktır. Bu durumu Composer da uyguladığımızda örneğin; bir animasyon 0 ve 90’da 2 anahtar tanımlarsa ve animasyon 30 FPS’ de oynatılırsa animasyonun süresi 3 saniye olacaktır. ABD Ulusal Televizyon Sistemi Komitesi (NTSC) standardının animasyon hızı 30 FPS’dir. Faz Değişimli Satır (PAL) için animasyon hızı 25 FPS’dir.
FBS hızı animasyon
Çerçeveler Arası Minimum
İki görüntü arasındaki minimum kare sayısını belirtir. Animasyon hızı nedeniyle, grafik kartına ve bilgisayar performansına bağlı olarak animasyonlarda atlama olabilir. İki görüntü arasında minimum kare sayısı tanımlayarak atlamayı ortadan kaldırabilirsiniz. Animasyon hızına uyulmayabileceğini unutmayınız.
Animasyonlu Geçiş
Görünümler arasında geçiş yaptığınızda iki görünüm arasındaki geçiş hızını belirtir. Yavaş ve hızlı arasında değişimler yaparak görünümler arasındaki geçişleri ani veya animasyonlu bir görüntü oluşturmasını sağlayabilirsiniz.
Maksimum Nesne Sayısı
Görünümler arasında animasyonlu geçişler için izin verilen maksimum düğüm sayısını belirtir. Düğüm, bir belgenin herhangi bir atomik birimidir (özellik, aktör, montaj grubu vb.) Büyük değerler tutarsız geçişlere neden olabilir. Büyük modeller veya sınırlı RAM’e sahip bilgisayarlarda performansı artırmak için bu değeri azaltınız.