Bu blok yazımızda sizinle Visualize programına 2023 sp 2 versiyonu ile kullanıma açılan stellar physically correct özellikli gölge yakalayıcı desteğini işlevini sizlerle birlikte inceleyeceğiz. Stellar Physically Correct , farklı gereksinimleri kapsayan iki tür senaryoyu ele alır:
Etkileşimli modelleme ve inceleme senaryolarında, bizler mümkün olduğunca etkileşimli olan güvenilir işleme sonuçlarını hedefleriz. Örneğin, bir yüzey tasarımcısı modelin yüzey çekiciliğini sürekli kontrol etmesi gerekmektedir ve anında geri bildirim çok önemlidir. Benzer şekilde, genellikle yüksek çözünürlüklü ekranlarda gerçekleşen yönetim incelemelerinde, etkileşimli ve gerçek zamanlı olarak güvenilir şekilde oluşturulmuş görüntüler gerekmektedir.
Diğer durumlarda, birden fazla yüksek doğruluklu görüntü veya video gereklidir ve mümkün olduğunca çabuk oluşturulur. Örnekler arasında, aktif geliştirme aşamasındaki ürünlerin özel olarak oluşturulmuş görünümleri, önceden yapılandırılmış görüntüler ve kamera açıları veya ürün varyantlarını gösteren görüntü grupları gibi standartlaştırılmış, rutin incelemeler yer alır. Bu toplu oluşturma senaryoları, sistemin verimini optimize etmeyi amaçlar.
Her iki durumda da oldukça gerçekçi ve güvenilir bir işleme gereksinimini karşılamak için Stellar Physically Correct , potansiyel olarak ışık izleme ve yakıcı fotonlarla birleştirilmiş yol izleme tabanlı işleme uygular. Yol İzleyiciler, sanal bir sahne boyunca önemli sayıda ışık ışınını izleyerek ışık ve maddenin etkileşimini simüle eder. Bu işlem, yüzeylerin geometrik ışık yansımasını ve ışığın geometrik hacimler boyunca saçılmasını dikkate alır.
Visualize içerisinde bu özelliği etkinleştirmek için Araçlar/ Seçenekler/ 3D görünüm penceresi/ İşleme motoru üzerinden 3DS Stellar Physically Correct seçeneği seçilerek Visualize programının yeniden başlatılması gerekmektedir.
Visualize programı yeniden başlatıldıktan sonra CPU seçilir. CPU seçildiğinde gerçekleşen optimizasyonlar ve performans değişimleri aşağıdaki gibidir. Burada CPU yükünü yüzdesel oranda değiştirebilmeniz mümkündür.
En son teknoloji CPU’ların optimize edilmiş performansından yararlanan Stellar Physically Correct , çeşitli Intel® oneAPI Rendering teknolojilerinden yararlanır:
- Intel Threading yapı taşları, modern CPU’lara gömülü birden fazla CPU çekirdeğini kullanmak için çoklu iş parçacığı kullanır.
- Intel Embree, yol izlemeyi hızlandırmanın (ışınların ve yüzeylerin kesişimlerini hesaplamanın) kritik bileşenlerinden biridir. Intel’den donanım açısından optimize edilmiş bir ışın üçgeni kesişim kütüphanesi olarak işlev görerek, Stellar Physically Correct’intüm farklı nesil CPU’larda optimum ışın izleme performansına ulaşmasını sağlar. Özellikle, değişen talimat setleri, önbellek boyutları, çekirdek sayıları ve saat frekansları ile Intel ve AMD’den olanlar.
GPU seçildiğinde CUDA özeliği etkin olan tüm GPU’lar görüntülenecektir. Burada en az 1 adet GPU seçerek veya seçeceğiniz GPU lar üzerinden işlemler gerçekleşecektir.
GPU İşleme
Stellar Physically Correct ayrıca büyük ölçüde paralel NVIDIA GPU’larında çalışır ve birçok durumda CPU işleme hızını geride bırakır. Bu verimlilik, donanım satıcısı tarafından sağlanan çeşitli kütüphanelerin kullanılmasına dayanır:
- GPU’larda malzeme gölgelendirme gibi genel amaçlı kodların yüksek performanslı yürütülmesi için NVIDIA CUDA , NVIDIA OptiX, farklı NVIDIA GPU’larında optimum ışın izleme performansı elde etmek için donanım açısından optimize edilmiş ışın üçgeni kesişimleri için. NVIDIA OptiX ayrıca gürültülü görüntünün yüksek performans ve yüksek kalitede gürültü gidermesi için de kullanılır.
NVIDIA ile uzun vadeli bir ortaklık üzerine inşa edilen Stellar Physically Correct, yeni GPU nesillerinden gelen performans iyileştirmelerinden yararlanıyor ve ayrıca en son RTX yeniliklerinden de yararlanıyor. Sonuç olarak, son yıllarda her yeni nesil GPU, bir önceki nesle kıyasla performansı yaklaşık iki katına çıkararak bir performans sıçraması sağladı.
Stellar Physically Correct, gölge yakalayıcı özelliğini ve ortam kapanması çıktı katmanını desteklemektedir. Bu sayede şunları yapabilirsiniz:
- Sahne aydınlatmasından gölge almak için herhangi bir geometriyi gölge yakalayıcı olarak simüle edebilirsiniz.
- Küçük girintiler ve köşeler de dahil olmak üzere alanlardaki kontrastı artırmak için bir ortam kapanması katmanı oluşturabilirsiniz.
- NVIDIA®Iray® ile işleme yaparken Doğru mod için ortam kapanması kullanabilirsiniz.
Visualize, kullanıcının 3D CAD verilerini kullanarak en hızlı ve en kolay şekilde fotoğraf kalitesinde içerik oluşturmasına olanak tanır; resimlerden animasyonlara, etkileşimli web içeriklerine ve sürükleyici Sanal Gerçekliğe kadar. Ürünlerinizi hayata geçirin. Visualize, CAD verileri için “kamera”dır!