SOLIDWORKS Composer da Işıklandırmada Gölge Ortam Kaplaması ve Parıltı

Composer’ da İşle sekmesi içerisinde ışıklandırma kısmındaki özellikler sayesinde gerçekçi görünümler oluşturmamıza olanak tanımaktadır. Burada özelliklerin tek tek kullanılabileceği gibi kombinasyonlar oluşturarak da kullanabilirsiniz.

Işıklandırma sekmesi içerisinde Mod ve Oluştur’ u ayrı başlıklarda inceleyeceğiz. Burada piksel başına, gölgeler, ortam kapanması ve parıltı seçeneklerini inceleyeceğiz.

Gölgeli yüzeyleri her pikseldeki renk ve aydınlatmaya göre görüntüler. Piksel başına aydınlatma Phong gölgelemesi olarak da bilinir. PPL, üçgen döşeme kalitesi düşük olan modellerin aydınlatmasını iyileştirebilir.

  • Advanced etkinleştirilmiş olmalıdır.
  • OpenGL 3.2 veya üzeri bir grafik kartı gerekmektedir.
  • Kesme düzlemleri veya özel işleme modu kullanıldığında bu efekt görüntülenmez.
  • Şeritten piksel başına aydınlatmayı da etkinleştirebilirsiniz (Görüntü İşleme / Aydınlatma / Piksel Başına Aydınlatma ).
  • Tüm belgeler için piksel başına aydınlatmayı etkinleştirebilirsiniz ya da devre dışı bırakabilirsiniz ve uygulama tercihleri – Görünüm Penceresi efektinin ne zaman oluşturulacağını belirtebilirsiniz.

Gölgeler

(Bu özellik piksel başına aydınlatma seçildiğinde kullanılabilmektedir.) Tüm geometri aktörlerinin gölgeler oluşturmasını ve almasını sağlayarak aydınlatmalı sahnelerde daha gerçekçi görüntü işlemenizi sağlamaktadır.

  • Birden fazla ışığa sahip aydınlatma modlarında, gölgeler yalnızca bir ışığa bağlı olarak oluşmaktadır. Bu sebeple  üç veya daha fazla ışık kullanıldığında görüntü işleme hataları oluşabilir.
  • HardwareSupport.Advanced etkinleştirilmiş olmalıdır.
  • OpenGL 3.2 veya üzeri bir grafik kartı gerekmektedir.
  • Gölge seçildiğinde alınan sonuçlar, aydınlatma ve görüntü işleme modlarına bağlı olarak büyük ölçüde değişebilmektedir.
  • Bir veya daha fazla kesme düzlemi etkinleştirildiğinde gölgeler görüntülenmez.
  • Gölge tüm görüntü işleme modlarında görüntülenmez.
  • Gölgeleri şerit üzerinden de etkinleştirebilmektesiniz. (Görüntü işleme > Aydınlatma > Gölgeler  ).
  • Tüm belgeler için gölgeleri etkinleştirebilirsiniz ya da devre dışı bırakabilirsiniz ve uygulama tercihleri – görünüm penceresi efektinin ne zaman oluşturulacağını belirtebilirsiniz.
  • Kamera perspektif modu devre dışıyken yumuşak (1 ışık) aydınlatma modunda gölgeler görüntülenmez. Yumuşak (1 ışık) modunda aydınlatma her zaman dinamik olduğundan ve ışık yönü kamera yönüne uyduğundan, gölgeler doğrudan aktörlerin arkasına yansıtılmaktadır. Kamera Perspektif Modu etkin olduğunda gölgeler kısmen görülebilir.

(Bu özellik piksel başına aydınlatma seçildiğinde kullanılabilmektedir.) Yakındaki aktörlerin ışık zayıflamasını dikkate alarak gölgeli yüzeyleri görüntüler.

  • HardwareSupport.Advanced etkinleştirilmiş olmalıdır.
  • OpenGL 3.2 veya üzeri bir grafik kartı gerekmektedir.
  • Kesme düzlemleri veya özel işleme modu kullanıldığında bu efekti görüntüleyemezsiniz.
  • Ortam kapatmayı şerit üzerinden de etkinleştirebilirsiniz ( Görüntü İşleme / Aydınlatma / Ortam Kapatma ).
  • Tüm belgeler için ortam kapatmayı etkinleştirebilir ya da devre dışı bırakabilir ve Uygulama Tercihleri – Görünüm Penceresi efektinin ne zaman oluşturulacağını belirtebilirsiniz.

Parıltı

(Bu özellik piksel başına aydınlatma seçildiğinde kullanılabilmektedir.) Modelin açık renk ve yüksek yansıtıcılığa sahip kısımlarında parlak bir ışık halesi görüntüler.

  • Bu efekt, sahne aydınlatma özelliklerine bağlıdır. Görüntü işleme modu, aydınlatma modu, statik aydınlatma ve piksel başına aydınlatma gibi özellikler sonuçları büyük ölçüde etkilemektedir.
  • Bu efekt, görünüm penceresi arka planını dikkate almaktadır. Bu sebeple  beyaz veya açık renkli arka plan, istenmeyen sonuçlar oluşturabilir.
  • HardwareSupport.Advanced etkinleştirilmiş olmalıdır.
  • OpenGL 3.2 veya üzeri bir grafik kartı gerekmektedir.
  • Kesme düzlemleri veya özel işleme modu kullanılırken bu efekt görüntülenmez.
  • Parlamayı şerit üzerinden de etkinleştirebilirsiniz (Görüntü işleme / Aydınlatma / Parlama).

Efektler arasında yukarıdaki gibi kombinasyonlar oluşturabilirsiniz. Arka plan rengimiz açık olduğu için parıldama devre dışı bırakılmış olup gölgeler ve ortam kapanması efektleri aktifleştirilmiştir. Çalışmalarınızda bu tarz efektler kullanarak farklı yaklaşımlar elde edebilirsiniz.

 

Leave a Reply