SOLIDWORKS Visualize Hareket Bulanıklaştırma

Visualize profesional paket içerisinde gelen hareket bulanıklaştırma özelliği sayesinde gerçekçi görünümler oluşturabilirsiniz. Bu özellik sayesinde alınan render da hareket halinde çekilmiş fotoğraflara yakın görüntü alabilmektesiniz. Sizlerle birlikte bu özelliği inceleyelim. Kameralar içerisinden aktifleştirilen hareket bulanıklaştırma ilgili değerler girildikten sonra işleyici seçimi doğru modda iken bulanıklığın derecesini sizlere gösterecektir.

Hareket bulanıklaşma seçeneğine gitmeden önce  hareket halinde bir görüntü oluşturmamız gerekmektedir biz burada rotasyon animasyonu oluşturacağız sizler de yürüme kayma akış halindeki görüntülerde bu özelliği kullanabilirsiniz. Buradaki animasyon için ilgili tekerlek grubunu veya parçayı seçerek rotasyon animasyonu tanımlıyoruz. Rotasyon animasyonunda döndürme eksenleri hatalı gelirse zaman çizelgesinde hatalı olan rotasyona çift klik yaparak açılan pencerede dönme eksenini değiştirmeniz gerekmektedir. Videodaki dışında oluşan bir dönme hareketinde pivot eksenlerinizin kontrolünü sağlayınız.

Hareket bulanıklaştırma penceresinden hareket bulanıklaştırmayı etkinleştiriyoruz. Burada karşımıza perde süresi gelmekte. Perde süresi (ms) ; ayrıca pozlama süresi de denir ve fotoğraf çekerken fotoğraf makinesinin deklanşörünün açık olduğu ve görüntü sensörünün ışığa maruz kaldığı süredir. Bunun visualize tarafındaki etkilerini birlikte göreceğiz. Perde süresi 0 (sıfır) değerinden 60 (atmış) değerine doğru arttırıldığında görüntüdeki etkisi aşağıdaki gibi olacaktır.

Bu duruma aynı zamanda hareketimizin devamlılığı da büyük bir etkisi olmaktadır. Rotasyon hareketimizin değerini arttırdığımızda da yine aynı şekilde bulanıklaşma artacaktır. Burada oluşturacağımız animasyondaki değerlerimiz rotasyon için 360 perde süresi 10 olacak şekilde renderımızı aldırıyoruz. Çıkan sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.

Burada oluşturacağımız animasyondaki değerlerimiz rotasyon için 360 perde süresi 60 olacak şekilde renderımızı aldırıyoruz. Çıkan sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.

Burada oluşturacağımız animasyondaki değerlerimiz rotasyon için 3600 perde süresi 10 olacak şekilde renderımızı aldırıyoruz. Çıkan sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.

Burada oluşturacağımız animasyondaki değerlerimiz rotasyon için 3600 perde süresi 60 olacak şekilde renderımızı aldırıyoruz. Çıkan sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.

 

Leave a Reply